18 Eylül 2023 Pazartesi
Büyükada'da Begonviller ve Köşkler
16 Eylül 2023 Cumartesi
Büyükada'da Taş Mektep
İbb Miras'ın yenilediği binalardan biri de Büyükada'daki Taş Mektep. 19. Yüzyılda İstanbul'da başka yapılarda da imzası olan Fransız mimar Alexandre Vallaury tarafından inşa edilen bu tarihi yapı restorasyonların ardından Haziran ayında ziyarete açıldı. İkinci katta İbrahim Akgün'ün 'Yok Olmadan' adlı sergisi 30 Eylül'e kadar görülebilir. İBB'nin tarihi binaları restore ederek kapsamlı kültür sanat merkezlerine dönüştürmesi sevindirici. Yapının ikinci kat pencerelerinden manzara harika.
5 Aralık 2022 Pazartesi
The Museum Hotel Antakya ve Mozaikler
20 Kasım 2022 Pazar
17. İstanbul Bienali
20 Ekim 2022 Perşembe
Meşher'de Ben Kimse Sen De Mi Kimsesin? Sergisi
10 Ekim 2022 Pazartesi
Abdülmecid Efendi Köşkü'nde İsmi Lazım Değil Sergisi
15 Haziran 2022 Çarşamba
Lebriz Sanal Dergi Sanat Yazıları
Lebriz Sanal Dergi'de 2006-2016 yılları arasında yayınlanan sanat yazılarım: -116-
http://www.lebriz.com/pages/lsd.aspx?authorID=5&lang=TR&bhcp=1
10 Nisan 2022 Pazar
Nezahat Gökyiğit Botanik Bahçesi - Kiraz Çiçekleri - Sakuralar
13 Haziran 2021 Pazar
Göztepe 60. Yıl Parkı Gül Bahçesi
6 Nisan 2021 Salı
Nezahat Gökyiğit Botanik Bahçesi - Sakuralar 🌸🌸🌸
3 Ekim 2020 Cumartesi
Barbizon Okulu ve Doğa Ressamları
15 Eylül 2020 Salı
Yunan Sanatında Grifon, Sfenks ve Kentauros
1997 tarihli yüksek lisans tezim: Eski uygarlıkların mitolojilerindeki karışık yaratıklardan yola çıkarak Yunan Sanatında Grifon, Sfenks ve Kentauros. Konuyu seçme nedenim tamamen kişisel: sanat tarihi eğitimi alsam da mitolojiye* ve arkeolojiye olan ilgimden kaynaklanıyor. Kökenleri Mezopotamya ve Mısır'a dayanan üç efsanevi yaratık binlerce yıl çeşitli sanat eserleri üzerinde sıkça yer alır. Yunan'da sanat M.Ö. ikinci binden itibaren Girit ve Miken kültürleriyle başlasa da bu kültürlerin ortadan kalkmasından sonraki Karanlık Çağ'ın ardından M.Ö. 8. yüzyılda Doğu ile ilişkiler sonucu gelişir. Bu dönemde Mezopotamya, Mısır, Suriye, İran ve Anadolu'dan gelen etkilerle bazı motifler ve üsluplar Yunan Sanatı'na girer. Tezin amacı Doğu uygarlıklarının Yunan Sanatındaki etkilerini de göstermektir.
İstanbul Teknik Üniversitesi - Sosyal bilimler Enstitüsü
Bu tez, YÖK tez merkezinde bulunmaktadır. Teze erişmek için tıklayın. Eğer tez bulunamazsa, YÖK Tez Merkezi'ndeki tarama bölümünde tez numarasını arayabilirsiniz. Tez numarası: 64202
1 Ekim 2019 Salı
İçimdeki Çocuk Sergisi
20 Mayıs 2018 Pazar
Perge Antik Kenti
Çok sayıda turistin ziyaret ettiği Perge Antalya'nın en yakınında olmakla birlikte kentin kültürel ve tarihi zenginlikleri açısından da ilk sıralardaki yerini koruyor. Buluntulardan Erken Tunç Çağı'nda kurulduğu düşünülen ve UNESCO Dünya Mirası Geçici Listesi'ne eklenen antik kentten arkeolojik kazılar sonucu çıkarılan birbirinden değerli Roma dönemi heykelleri bugün Antalya Müzesi'nde sergileniyor.
8 Mayıs 2018 Salı
Adamlar
Şimdilik en beğendiğim şarkıları: Utanmazsan Unutmam 💙
5 Mayıs 2018 Cumartesi
Güneşin Kızkardeşi ve Çok Ağladım
31 Mart 2018 Cumartesi
Yazı Yazmak
...........................
"Yazı yazmak; boşuna kafamızı, ruhumuzu harcamak, hayallerimizi, düşüncelerimizi satmak, tabiatımızı zorlamak, durup dinlenmeden hareket içinde olmak, hep bir amaç için koşmak... Sonra da yazmak, yazmak, yazmak, dönen bir tekerlek gibi, makina gibi yazmak! yarın, öbür gün daha öbür gün yazmak. Tatil yok! Bayram yok! Ne zaman duracak ne zaman dinlenecek bu adam? Vah zavallı!" s: 43
"Ne saadet! Yüz parça olmamak, ruhun ve vücudun güçlerini ÖTEDE, BERİDE harcamamak." s: 43
"Alıştığı şeylerden korkmuyordu. Alışmadığı şey ise hayata karışmak, adam görmek, öteye beriye koşmaktı. Fazla kalabalıkta boğulur gibi oluyordu." s: 77
"Her seferinde güneşe hülyalı gözlerle, hüzünlü bir gülümsemeyle bakar, ruhundaki fırtına yavaş yavaş dinerdi." s: 84
21 Şubat 2018 Çarşamba
Gökyüzünü Çalan Betonlar ve İstanbul'un Ruhu
11 Şubat 2018 Pazar
Türk Resminde Soyut'un Başlangıcı
Soyut bir resim, yüzyıllardır alışılmış insan figürlü resimlerden farklı bir etki verir. Burada konu resmin kendi sorunları olur. Renk ve kompozisyon elemanlarının birbirleriyle uyumu yanı sıra sanatçının iç dünyasının şekillenmesi, ortaya konulması önemlidir. İlk bakışta seyirciye tanıdık figürler ve nesneler çağrıştırmadığı için anlaşılmaz gelebilir. Sanatçılar modem resmin ortaya çıktığı dönemlerde bu tür resmi açıklama gereği duyarlar. Wassily Kandinsky 1912 tarihli "Sanatta Zihinsellik Üzerine" adlı kitabında soyut sanatın felsefi yönüyle, Paul Klee "On Modem Art" da modern sanat ile ilgili yazar. Her iki sanatçı da resim ve müzik arasında ilişki kurarlar. Piet Mondrian ise görünen şeylerin gerisindeki gerçekliği arar. İnsanın duygularını harekete geçirecek yaklaşımlardan kaçınır. Ona göre ”Gerçek objeler kullanıldığı zaman duygular harekete geçer ve saf gerçek görünmez". Doğadan yola çıkarak soyutlar, sonunda doğayla da bağlantısı kalmayan bir noktaya ulaşır. Soyut resimde figüratif resimdeki gibi gelenekselleşmiş perspektif ve derinlik ön ve arka plan bilgileri önemini yitirir.
12 Ocak 2018 Cuma
Loving Vincent
2 Kasım 2017 Perşembe
Koleksiyon Sergisi: Kapı Çalana Açılır
27 Ekim 2017 Cuma
Aylaklar
Ücretsiz gezilebilen 'Aylaklar' Sergisi için son bir hafta!
🏡🏠🏢🚶👟🎵🎨🌇🏪🏫🚶🌳🐦🌸☕🏭🚶
Basın Bülteni → 📰
"İstanbul Fransız Kültür Merkezi, Bige Örer’in küratörlüğündeki Aylaklar başlıklı sergiye ev sahipliği yapacak. 13 Eylül - 3 Kasım 2017 tarihleri arasında ziyaret edilebilecek sergide, Cité des arts*’daki misafir sanatçı programına katılarak farklı zamanlarda Paris’te yaşayan sanatçılardan beşinin işleri yer alacak: Aslı Çavuşoğlu, İnci Furni, Yasemin Özcan, İz Öztat & Zişan ve Güneş Terkol. Sanatçıların şehirle kurdukları ilişkide belirleyici eylem olan “yürüme” fikrinden yola çıkan bu sergi, 15. İstanbul Bienali’nin paralel etkinlikleri arasında yer alıyor.
15 Ekim 2017 Pazar
Ai Weiwei Porselene Dair Sergisi
Çalışmalarında kültürel ve tarihi açıdan önemli olan geleneksel Çin porselenleri üzerinde görülen motifleri güncel konularla bütünleştiriyor. Özellikle duvar kağıtlarında ve üst üste yerleştirilmiş vazolardaki savaş, harabeler, yolculuk, denizi geçmek, sığınmacı kampları gibi sahneler oldukça etkileyici. Bu trajik konuya insanların dikkatini çekip mültecilerin içinde bulunduğu zor koşulları gözler önüne seriyor. Porselenlerde işleyerek 60-65 milyon insanın evlerinden ve vatanlarından ayrılmak zorunda kalması meselesiyle yüzleşilmesi gerektiğini de anlamamızı sağlıyor.
4 Ekim 2017 Çarşamba
Tirilye-Trilye-Trilya-Zeytinbağı
3 Eylül 2017 Pazar
Aforizmalar 3 - Friedrich Nietzsche - 2
*Kendini aşağılayan kişi yine de aşağılayan olarak kendine saygı duyuyordur.
*Dünya her zaman gerçeğe muhtaçtır, öyleyse Heraklitos'a muhtaçtır.
21 Ağustos 2017 Pazartesi
Aforizmalar 3 - Friedrich Nietzsche -1- Dionysos Dithyrambosları
10 Ağustos 2017 Perşembe
Aforizmalar 2 - Soren Kierkegaard
*Ya sözler bireyi yaratır ya da bireyin varlık nedeni sessizliktir. s: 31
3 Ağustos 2017 Perşembe
Aforizmalar 1 - Arthur Schopenhauer
*Tek gerçek ve tek kesin olan şey şimdiki zamandır...Varoluşumuz da yalnız onun içinde yer alır. s: 13
*Kendine yetmek, kısaca kendi olmak kuşkusuz mutluluğumuz için en yararlı niteliktir. s: 17
*Yalnızlığı sevmeyen özgürlüğü de sevemez: kişi ancak yalnız olduğunda özgürdür çünkü. s: 17
*Yalnızlık mutluluğun, ruh dinginliğinin kaynaklarından biridir. s: 19
*İnsanları toplumcul kılan, onların yalnızlığa bu yalnızlık içinde de kendilerine katlanma yeteneğinden yoksun olmalarıdır. İçsel boşluk ve bıkkınlıktır onları gerek topluluğa gerekse yabancı ülkelere yolculuklara sürükleyen. s: 19
*Yalnızlık bütün olağanüstü kafaların yazgısıdır: onlar bu yalnızlıktan zaman zaman yakınsalar da hep onu seçeceklerdir. s: 21
*Her kişi başkasında ancak bizzat kendinin de olduğu kadarını görür; başkasını kendi öz zekasına göre kavrar, anlar çünkü. s: 29